Podgorica, 28 februar 2017. – Fond za aktivno građanstvo (FAKT), uz podršku Evropske unije,  pokrenuo je kampanju “ Da dobro postane  navika” čiji je cilj promocija filantropije u Crnoj Gori. U Eu Info centru premijerno je prikazan prvi spot iz kampanje – “Ipak vam je stalo”. Spot je dio projekta „De Facto  Aktivni“, koji je podržala  Delegacija  Evropske  unije  u  Crnoj  Gori, koji se spovodi već godinu, a traja će još jednu.

Cilj kampanje je da promoviše i podstakne odgovornost, brigu o drugome i davanje, a istovremeno i predstavi stanje filantropije u našoj zemlji i uspješne priče organizacija koje su, zahvaljujući podršci fAKT-a, uspjele da obezbijede značajna sredstva iz svoje  zajednice,  za  akcije  koje  su  u interesu društva. Razvoj filantropije je jedan od ključnih programa fAKT-a, pored programa podrške društveno-korisnim incijativama organizacija građanskog društva.

„ Filantropija najčešće asocira na davanje novca, ali filantropija je i poklanjanje i davanje svog rada vremena i vještina. I to znači da bi filantrop mogao da bude svako od nas. Svako od nas prepoznaje potrebe drugih i daje što može i kada može“, rekla je Anica – Maja Boljević izvršna direktorica Fonda za aktivno građanstvo.

Ovakve inicijative su uvijek dobrodošle kada je u pitanju Evropska unija, istakao je Migel Gomez, program menadžer u Delegaciji EU u Podgorici.

“ Filantropija ne dolazi uvijek sama od sebe i traži promovisanje. Ovakve kreativne ideje doprinose proširenju građanskog aktivizma, promovišu društveno odgovorno poslovanje i pomažu u stvaranju bolje klime za razvoj filantropije”, istakao je Gomez.

Iz FAKTa su naglasili da bez aktivnog i odgovornog građanina teško da može biti razvijenog, stabilnog i prosperitetnog društva.

„ Zahvaljujući podršci Evropske unije naša fondacija je u zadnjih 4 – 5 godina podržala tačno 81 projekat u iznosu od preko 450 hiljada eura. To su sredstva Evropske unije koja su posredstvom naše fondacije dodjeljivana malim organizacijma širom Crne Gore da se bave različitim problemima u različitim zajednicama“, rekla je Boljević.

Reditelj filma Nikola Vukčević objasnio je da je spot samo djelić jedne velike kampanje na youtube- u, a glavna tema je saosjećanje.

„Mi smo pratili trendove međunarodnog tipa u kom pravcu ide ova vrsta kampanja i imali podršku određenog broja ljudi koji su, da tako kažem,  slučajni prolaznici,  pa na određeni način predstavljaju autetničnost Crne Gore.“, rekao je Vukćević.

Podršku kampanji dale su brojne televizije, portali koji će prikazati spot.